sâmbătă, 25 aprilie 2009

Matryoshka



De mica am fost incantata de micuta papusa rusa.Imi amintesc ca, de fiecare data cand tata mergea in Rusia la antrenamente trebuia sa-mi aduca un set de Matryoshka...Departe de papusile mele de acasa, am avut o tentativa de a face una din fetru.Candva voi incerca si din portelan rece.
Prima Matryoshka (cuvantul deriva din rusescul Mat - mama)a fost pictata de Maliutin si creata de artizanul rus Vassily Zvyôzdotchkin , pe la 1900, dupa modelul unei papusi japoneze, pentru a fii expusa la Targul International de la Paris.Si a castigat medalia de aur pentru originalitate!Daca dati o fuga prin Rusia (ceea ce-mi doresc si eu din tot sufletul), puteti vedea Matryoshka lui Maliutin la muzeul de jucarii din Serguiev Posad (la 70 de km de Moscova)
Matryoshka...ca si vodca...ca si Ermitajul...ca si portelanul Lomonosov si caviarul sunt simboluri nationale ruse.
Matryoshtele mai rafinate sunt adevarate opere de arta, pictate manual.In set de cate 8 sau 5 papusi, papusa cea mai mica poate ajunge pana la 3 mm iar cea mai mare ajunge la 40 cm.

3 comentarii:

  1. Lui Matei ii plac tare mult papusile Matryoshka. Avem si noi 2 seturi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mami, si mie imi plac papusile astea. N-am avut niciodata, dar avea nasa mea si stiu ca le scotea din vitrina special pt mine, ma jucam cu ele cu asa o mare grija...
    Ti-am descoperit povestile! Esti fenomenala!

    RăspundețiȘtergere
  3. EEE, Lumi draga...Multumim de aprecieri...Slavit sa fie Domnul pentru toate ca, daca ar fii dupa noi, oamenii, cred ca numai rele am face...Dar Domnul ne-a dat talente sa le folosim si sa le multiplicam intru slava Lui...
    Lui Amin am inceput sa-i fac blog, www.gradinaculicurici.blogspot.com dar n-am apucat sa-l termin...

    RăspundețiȘtergere